יום רביעי, 17 בפברואר 2016

LE ROYAL MONCEAU, סוראליסטי, אמנותי, מחזיר את זוהר הישן.

הנוף המשתקף ממרפסת הסוויטה ברויאל מונסו

אקסצנטרי ולא לכולם. מסוגנן מאין כמוהו, מְטוּפָּח, מתוחכם ורומנטי לחלוטין. מלון המנוהל באופן עילאי. אין להכחיש שהוא יומרני עד אבסורד אך היומרה נהדרת. כרגע זה המלון הפריזאי בו אני הייתי רוצה לשהות. לחלומות לפעמים יש נטייה להתפרע.




LE ROYAL MONCEAU



מלון רויאל מנסו שהוקם בשנת 1928, נפתח מחדש בסוף 2010 לאחר שיפוץ של 28 חודש. מטרת ההשקעה הייתה להצית מחדש את המוניטין הזוהר כבימים ימימה, בם ידוענים כג'וזפין בייקר, קוקו שאנל, ארנסט המינגווי, ראוול, מאן ריי, דאדאיסטים וסוריאליסטים שונים נהגו לפקוד אותו דרך קבע. 
המלון ממקום בשדרת הוש, אשר יוצאת משער הניצחון ועד פארק מונסו ברובע ה -8. שד' השאנז אליזה  ו- Rue du Faubourg Saint-Honoré נמצאים במרחק הליכה קצרה משם.





האווירה

במילה אחת: אמנותית. פיליפ סטארק, כשומר על האתוס של אמני האוונגרד שפעם היו תלויים כאן, יצר רצף של חללים פנטסטית ושופעת, מלאה נברשות ומראות ונציאניות התואמים לחותם שלו. בקומת קרקע יש לא רק בר ושתי מסעדות, אלא גלריה לאמנות שאצר Hervé Mikaeloff , האיש האחראי ל"חלל התרבותי" של לואי ויטון, חנות ספרי אמנות מעולה וצוות של 'שוערי אמנות' לתת ייעוץ על התערוכות. (אחד היועצות, ג'ולי, הייתה דוקטורנטית להיסטוריה של האומנות). יש גם חנות קונספט המוכר אופנה, אביזרים מן החדרים כמו כסוי סאטן המונח על כל מיטה בחדרים, ואפילו כסאות של זאהה חדיד. ( על המחירים לא נדבר פה).

הסִגְנוֹן

סוריאליסטי אך נוח. ההוד וההדר של המבנה טמונים במעלה המדרגות מברזל והחצר הפנימית למול הנוף. אך, כפי שפלובר ציין, אלוהים נמצא בפרטים הקנים: פנלים וקונכיות של תומאס בוג המעטרים שתי מסעדת קרפצ'יו, עדר חיות מקורננות של ניקולאי פולנסקי  מקדמות העלייה למדרגות הלולייניות, בריכה באורך 28 מטר היוצרת מבנה פיסולי מרכזי בתוך הספא הענק והלבן של קלרינס שעיצב פיליפ סטארק.




גלריה לאומנות במלון



איזה חדר להזמין?

במלון 64 סוויטות ו -85 חדרים מרווחים, כל עוצבו במלכותיות על ידי פיליפ סטארק. חובבי הפנג שואי עלולים להרגיש שלא בנוח שכן המיטות פונות עם גבם אל הכניסה. הסוויטות מאופקות אך עדיין זוהרות החדר הפריזאי, מתחת לשולי גג בקומה עליונה, הוא כנראה הקסום ביותר.

בקצרה

אקסצנטרנרי ולא לכולם. מסוגנן מאין כמוהו, מְטוּפָּח, מתוחכם ורומנטי לחלוטין. מלון המנוהל באופן עילאי. אין להכחיש שהוא יומרני עד אבסורד אך היומרה נהדרת. כרגע זה המלון הפריסאי בו אני הייתי רוצה לשהות. לחלומות לפעמים יש נטייה להתגשם. 

תשאלו את אמה קליין.























 www.leroyalmonceau.com

(כל הזכויות שמורות לרוית ליפשיץ ציון C)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אמה אוהבת תגובות ומאוד רוצה לשמוע את דעתך.